Primljene fakture

3 minuta za čitanje

Primljeni računi za troškove #

Primili smo račun od preduzeća TELEKOM SRBIJA za PTT usluge i glasi 2.000 RSD. Na glavnom meniju otvaramo karticu Finansijsko knjigovodstvo → Primljene fakture za usluge → Primljene fakture usluga.

Otvara se prozor na kom se nalaze dva TAB-a. Na prvom TAB-u popunjavamo sledede podatke: broj prijemnice(program nudi slededi slobodan redni broj), datum knjiženja, datum prijema dokumenta, dobavljač, broj računa dobavljača, datum računa, rok za uplatu, datum pladanja PDV-a i kolona u KPR (pozicija za obrazac POPDV). Ukoliko ste firma koja nije u sistemu PDV, u ovo polje stavljate broj 4.

Kako bi se što lakše upravljalo programom, imamo mogudnost da u polju dobavljač ukucamo broj 4 (što predstavlja grupu iz kontnog plana), a potom ukucamo početna slova dobavljača. Videdemo sa desne strane da se pojavila lista svih dobavljača čiji nazivi počinju sa ukucanim slovima.

blank

Klikom na polje Upiši, program nas vodi na drugi TAB. Prvo polje za popunjavanje je analitika troška. Kao i na prethodnom TAB-u, kada ukucamo klasu u kojoj se trošak nalazi (u ovom primeru 53) videdemo u prozoru sa desne strane ponuđena sva analitička konta u toj klasi. Izabrati željeni analitički konto i nastaviti dalji unos.

blank

Polja koja su ostala za unos su količina i fakturna cena. Kliknemo na polje Upiši i polje Knjiženje.

Primljeni račun za dati avans #

Kada dobijemo račun za dati avans, on se svrstava u primljene avansne račune, a knjiženje se vrši tako što se na dugovnoj strani nalazi konto 2720  (PDV u datim avansima po opštoj poreskoj stopi), a na potražnoj strani konto grupe 15 (Dati avansi-dobavljač), za iznos PDV-a. Kada dobijemo avansni račun tada na glavnoj liniji menija biramo Finansijsko → Primljeni računi za usluge → Primljeni račun za dati avans.

Na prvom tabu novog prozora popunimo polja vezana za broj naloga i datum knjiženja i informacije o dobavljaču, a klikom na polje Upiši prelazimo na drugi tab. Dobavljača pozivamo u sitetici 1502.

Na drugom tab-u potrebno je uneti analitiku troška, takođe u polju analitika 27 odabrati odgovarajuću PDV-a u datim avansima. Količinu, cenu i % rabata (ukoliko ga ima)uneti prema fakturi. Kada kliknemo na Upiši možemo videti obračunate iznose PDV-a, fakturnu cenu, nabavnu cenu. Kako bi se izvršilo knjiženje računa potrebno je kliknuti na polje Knjiženje, posle kog dobijamo pregled naloga za knjiženje koji sadrži iznos pdv-a na kontima 272 i 1502.

blank

Prilikom knjiženja konačnog računa, sastavljamo ga na standardan način. Posle unosa stavki na drugom tab-u, kliknemo na dugme Avansne uplate i unesemo ukupan iznos avansa, kao i stopu pdv-a.

blank

Program će izvršiti knjiženje konačnog računa sa uplaćenim avansom.

blank

Primljeni devizni računi #

Konto INO dobavljača knjiži se u dinarima u knjigovodstvu, međutim pozivanjem tog konta može se videti podatak i o iznosu valute, količini i dinarskoj vrednosti. Devizni ulazni račun za troškove radi se na meniju Finansijsko knjigovodstvo → Primljene fakture → Primljene devizne fakture. Prvi tab prozora popuniti na standardan način, dodati broj JCI i iznos valute u dinarskoj protivvrednosti, izabrati INO dobavljača. Na stavkama na drugom tab-u programa potrebno je izabrati odgovarajuću analitiku troška, pa potom uneti količinu i vrednost stavke u valuti.

blank

blank

Program će sam preračunati dinarsku protivvrednost, a u nalogu se mora videti sva tri podatka.

blank